Leveringsvoorwaarden bij palletlevering

Grote, zware of breekbare producten worden op pallet(s) geleverd via groottransport. Gelieve de pallet van de levering te bewaren tot u zeker bent dat u geen product(en) meer wilt retourneren. Deze pallet wordt gebruikt bij het retour ophalen van de artikelen. Een dergelijk transport wijkt af van de reguliere pakketdiensten. Daarom is het goed om de volgende voorwaarden in acht te nemen:

Afleveradres 
De levering vindt plaats tussen 07.00 en 19.00 uur. De avond vóór levering krijgt u tussen 21.00 en 00.00 uur een e-mail met hierin een tijdsindicatie van 3 uur. Controleer ook uw spam inbox. Daarnaast wordt u ongeveer 15 minuten voor de levering door de chauffeur gebeld op het opgegeven telefoonnummer. Er wordt geleverd op het opgegeven afleveradres. Standaard is dit gelijk aan het factuuradres. Heeft u een afwijkend bezorgadres opgegeven? Dan wordt vanzelfsprekend op dit adres geleverd.

Aanwezig bij levering
Belangrijk is dat er één of meerdere personen aanwezig zijn om de bestelling in ontvangst te nemen. Een handtekening voor ontvangst is vereist. Onze transporteur levert niet bij uw buren af. Ook mogen leveringen niet op straat worden geplaatst zonder toezicht.

Levering tot de eerste drempel
Leveringen met groottransport worden geleverd tot aan de eerste drempel op de begane grond, of tot waar de chauffeur met de pompwagen kan komen. Een pompwagen kan niet over drempels, grind, losse stenen, gras of andere onverharde paden. Het kan dus gebeuren dat wij uw bestelling niet tot aan de voordeur kunnen brengen.  

Woont u in een flat? Dan bezorgen wij uw bestelling beneden tot aan het portiek. U dient er zelf voor te zorgen dat de producten naar binnen/boven worden gebracht.  

Gelieve er rekening mee te houden dat u voor zware en/of grote producten voldoende mensen beschikbaar heeft. De pallet(s) en het verpakkingsmateriaal blijven bij u achter.  

48-uurs controle
Gelieve de producten binnen 48 uur te controleren op transportschade of onjuistheden. Mocht er iets niet goed zijn, dan horen wij dit graag van u binnen 48 uur na levering zodat wij het kunnen oplossen. U kunt een melding maken via ons serviceformulier. Binnen 3 werkdagen na ontvangst van uw melding zal er contact met u worden opgenomen door de serviceafdeling. 

Acclimatiseren van glas
Bevat uw bestelling een douchecabine, inloopdouche, douchewand of -deur? Houd er dan rekening mee dat glas minimaal 24 uur dient te acclimatiseren alvorens dit geïnstalleerd wordt. Acclimatiseren dient rechtop (staand of zijkant) en in dezelfde ruimte te gebeuren als waar het product komt te staan. U kunt de glaswand(en) controleren op schade, maar laat deze wel in de doos staan tot u ze gaat installeren.

Tegels
Bevat uw bestelling tegels? Lees de tips, die verkrijgbaar zijn in de showroom en in de transportmail worden toegevoegd in de bijlage, goed door. Ook kunt u de tips hier terugvinden. Dit om een optimaal resultaat te verkrijgen.

Planning installeren
Maxaro is niet aansprakelijk voor kosten die veroorzaakt zijn door eventuele vertragingen. Wij adviseren dan ook om de producten tijdig te laten leveren en de producten op tijd te controleren op transportschade of onjuistheden. Zo behoudt u voldoende ruimte tussen de levering en de installatie. 

Voor de volledigheid kunt u de algemene voorwaarden op onze website vinden.
Wij wensen u veel plezier met uw aankoop.