Leveringsvoorwaarden bij palletlevering
Grote, zware of breekbare producten worden op pallet(s) geleverd via groottransport. Bewaar de pallet van de levering tot je zeker weet dat je geen product(en) meer wilt retourneren. Deze pallet wordt gebruikt bij het retour ophalen van de artikelen. Een dergelijk transport wijkt af van de reguliere pakketdiensten. Daarom is het goed om de volgende voorwaarden in acht te nemen:
Afleveradres
De levering vindt plaats tussen 07.00 en 18.00 uur. De avond vóór levering krijg je tussen 21.00 en 00.00 uur een e-mail met hierin een tijdsindicatie van 3 uur. Controleer ook je spam inbox. Daarnaast wordt je ongeveer 15 minuten voor de levering door de chauffeur gebeld op het opgegeven telefoonnummer. Er wordt geleverd op het opgegeven afleveradres. Standaard is dit gelijk aan het factuuradres. Heb je een afwijkend bezorgadres opgegeven? Dan wordt vanzelfsprekend op dit adres geleverd.
Aanwezig bij levering
Belangrijk is dat er één of meerdere personen aanwezig zijn om de bestelling in ontvangst te nemen. Een handtekening voor ontvangst is vereist. Onze transporteur levert niet bij je buren af. Ook mogen leveringen niet op straat worden geplaatst zonder toezicht.
Levering tot de eerste drempel
Leveringen met groottransport worden geleverd tot aan de eerste drempel op de begane grond, of tot waar de chauffeur met de pompwagen kan komen. Een pompwagen kan niet over drempels, grind, losse stenen, gras of andere onverharde paden. Het kan dus gebeuren dat we je bestelling niet tot aan de voordeur kunnen brengen.
Woon je in een flat? Dan bezorgen we je bestelling beneden tot aan het portiek. Je dient er zelf voor te zorgen dat de producten naar binnen/boven worden gebracht. Bij vakantieparken leveren we tot de slagboom of receptie.
Houd er rekening mee dat je voor zware en/of grote producten voldoende mensen beschikbaar hebt. De pallet(s) en het verpakkingsmateriaal blijven bij jou achter.
48-uurs controle
Controleer de producten binnen 48 uur op transportschade of onjuistheden. Mocht er iets niet goed zijn, dan horen we dit graag van je binnen 48 uur na levering zodat we het kunnen oplossen. Je kunt een melding maken via ons serviceformulier. Het serviceformulier vind je in de Mijn Maxaro-omgeving. Binnen 3 werkdagen na ontvangst van je melding zal er contact met je worden opgenomen door de serviceafdeling.
Acclimatiseren van glas
Bevat je bestelling een douchecabine, inloopdouche, douchewand of -deur? Houd er dan rekening mee dat glas minimaal 24 uur dient te acclimatiseren alvorens dit geïnstalleerd wordt. Acclimatiseren dient rechtop (staand) en in dezelfde ruimte te gebeuren als waar het product komt te staan. Je kunt de glaswand(en) controleren op schade, maar laat deze wel in de doos staan tot je ze gaat installeren.
Tegels
Bevat je bestelling tegels? Lees de tips, die verkrijgbaar zijn in de showroom en in de transportmail worden toegevoegd in de bijlage, goed door. Ook kun je de tips hier terugvinden. Dit om een optimaal resultaat te verkrijgen.
Planning installeren
Maxaro is niet aansprakelijk voor kosten die veroorzaakt zijn door eventuele vertragingen. We adviseren dan ook om de producten tijdig te laten leveren en de producten op tijd te controleren op transportschade of onjuistheden. Zo behoud je voldoende ruimte tussen de levering en de installatie.
Voor de volledigheid kun je de algemene voorwaarden op onze website vinden.
We wensen je veel plezier met je aankoop.